#1 2009-09-06 20:26:57

skowron1996

Administrator

Zarejestrowany: 2009-08-29
Posty: 148
Punktów :   

Skoda Superb

Na to auto czekaliśmy z niecierpliwością. Pierwsza generacja skody superb bardzo przypadła nam do gustu, z ciekawością śledziliśmy więc wszelkie wiadomości dotyczące powstawania nowego modelu.

Wiadomo było, że na technikę zupełnie nie będzie można narzekać. Odpowiadają za nią przecież szaleni niemieccy naukowcy. Bardziej ciekawiła nas stylistyka - w tej kwestii całkowitą dowolność pozostawiono przecież Czechom. http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/l/t/Test_skoda_superb_JPG_3533990.JPG
Gdy w sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia nowej generacji byliśmy zdruzgotani. Do zepsucia była tylko jedna rzecz i wyglądało na to, że Czesi spaprali ją popisowo. Oczywiście styliści próbowali nam wmawiać, że kreśląc sylwetkę auta wzorowali się na szlachetnych rysach potężnego orła, ale prawdę mówiąc, jedynym ptasim skojarzeniem, jakie przychodziło nam na myśl była - jak już kiedyś pisaliśmy - "niemiecka wrona".Później jednak wybraliśmy się na jazdy testowe, gdzie po raz pierwszy mieliśmy okazję dokładnie przyjrzeć się nowemu autu. Okazało się, że na żywo jest zdecydowanie lepiej, co więcej, zaczęła prześladować nas myśl, że zadziorny przód, długi płaski dach i nieco przyciężka linia tyłu są nam dobrze znane. Pozostawało jedynie pytanie, skąd? Olśnienie przyszło szybko.http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/h/p/Test_skoda_superb_JPG_3534058.JPG
Podobne, sedanowo-liftbackowe sylwetki miały przecież jedne z najlepszych niegdyś limuzyn na świecie - tatry! Dopiero wówczas zrozumieliśmy, jakim geniuszem wykazali się styliści. Opracowując nowy model Czechom udało się nie tylko wzbudzić zainteresowanie wszystkich dziennikarzy ekstrawagancką, jak na tę klasę, linią, ale również - pod okiem Niemców - w sprytny sposób przemycić odwołania do jednej z najpiękniejszych kart swojej chlubnej samochodowej historii. Panie i panowie: chapeaux bas, lub - jak kto woli - "klobouky s hlav"!
Co ciekawe, wbrew panującej modzie nowe auto jest nieco mniejsze od poprzednika. Samochód nie wykorzystuje już chińskiej płyty podłogowej passata piątej generacji (przedłużonej o 10 cm). Z myślą o superbie zbudowano nową platformę. Auto mierzy teraz 4837 mm (czyli o 62 mm mniej niż poprzednik). Szerokość nadwozia wynosi 1817 mm, wysokość 1447 mm. Rozstaw osi (2761 mm) również jest mniejszy, niż w superbie poprzedniej generacji, na szczęście nie oznacza to jednak, że we wnętrzu nowego modelu wygospodarowano mniej miejsca dla pasażerów.
http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/o/c/Test_skoda_superb_JPG_3534000.JPG
To ostatnie, poza imponującą kubaturą, pochwalić się też może bardzo dobrymi materiałami. Konsola centralna to zbiór rozwiązań stosowanych w różnych modelach koncernu Volkswagena. Czytelnie wyskalowane zegary osadzone głęboko w dwóch okrągłych "tubach" przywodzą na myśl A6 rodem z Ingolstadt, konsola środkowa i panel sterowania klimatyzacją przypominają nieco golfa VI generacji. Całość nie sprawia jednak wrażenia wziętej "z łapanki".

Wnętrze prezentuje się bardzo dostojnie, złego słowa nie można też powiedzieć o ergonomii.

Narzekać można jedynie na typową niemiecką "skromność". W podstawowych wersjach konsola przytłacza pasażerów wszechobecną czernią, w testowanym modelu wyposażonym w topowy silnik 3,6 FSI o mocy 260 KM nie przystoi również czarna "szmaciana" tapicerka.

Oczywiście każdy szanujący się biznesmen bez problemu zamówić może wnętrze z alcantary lub skóry ekologicznej. Za taką przyjemność trzeba jednak dopłacić 7 tys. zł. http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/i/5/Test_skoda_superb_JPG_3534009.JPG
Wnętrze prezentuje się bardzo dostojnie, złego słowa nie można też powiedzieć o ergonomii.

Narzekać można jedynie na typową niemiecką "skromność". W podstawowych wersjach konsola przytłacza pasażerów wszechobecną czernią, w testowanym modelu wyposażonym w topowy silnik 3,6 FSI o mocy 260 KM nie przystoi również czarna "szmaciana" tapicerka.

Oczywiście każdy szanujący się biznesmen bez problemu zamówić może wnętrze z alcantary lub skóry ekologicznej. Za taką przyjemność trzeba jednak dopłacić 7 tys. zł. Testowany superb to wersja elegance - wyżej w cennikach pozycjonowana jest jedynie topowa odmiana platinum. W wyposażeniu standardowym znajdziemy m.in.: dziewięć poduszek powietrznych (w tym kolanowa), ESP, biksenonowe reflektory przednie, halogeny z funkcją doświetlania zakrętów czy system kontroli ciśnienia w ogumieniu. O komfort podróży dbają również: climatronic, podgrzewane fotele (wraz z tylną kanapą), podłokietniki (przód i tył), rolety tylnych szyb oraz radioodtwarzacz ze zmieniarką CD (odtwarzający również pliki mp3).

Kierowcę ucieszą natomiast: czujniki cofania (przednie i tylne), deszczu i tempomat.

Niestety, ceny tak wyposażonego auta zaczynają się od 106,200 zł. Tyle zapłacić trzeba za superba z lilipucim silniczkiem 1,4 l TSI (125 KM), który - wbrew pozorom - całkiem przyzwoicie radzi sobie z ważącym niemal 1,5 tony autem (0-100 km/h w 10,5 s. - prędkość maksymalna 201 km/h). http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/k/c/Test_skoda_superb_JPG_3534018.JPGhttp://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/s/m/Test_skoda_superb_JPG_3534032.JPG

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bpkrakow.pun.pl www.tminfo.pun.pl www.alibiiclan.pun.pl www.sex-and-the-city-rpg.pun.pl www.combinestheworld.pun.pl